lördag 25 juni 2016

Tillökning


Midsommar 2016 lider mot sitt slut.
Istället för 17,8 mm regn blev det sol och 30 grader. 
Ibland gör det ingenting alls att SMHI siar fel.
Midsommarafton spenderades med svärmor och sambo här hemma.
Sambon står redo att åtgärda eventuella IT-haverier på Region Östergötland så vi övriga fick stå för snapsandet. Själv stod jag även för midsommaraftonens dramatik när stolen jag satt på gick sönder och jag drattade i golvet. Det dröjde inte så länge innan det fanns förevigat på FB av min kära sambo.


Utöver solstolen och solskyddsfaktorn är det inte mycket som har fått vår uppmärksamhet.
Vi inväntar svalare väder.
Sen fortsätter bygget.
Eller tillökningen om jag får kalla det så.
Vi är med större uteplats.
Och litet växthus.
Det ska rymma både matplats, soffhörna och egenodlade kryddor.
Lite lagom husligt sådär.



Nu väntar några lediga veckor med efterlängtade dagar med barnen som just nu är på ljuvlig semester med sin andra mamma och mormor i Italien. På agendan står trädgårdsfix och små utflykter.
Semester som den ska vara - varken mer eller mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...