tisdag 24 maj 2016

När det inte blir som man tänkt sig 2.0

Hej igen akuten!
I väntan på lite fler prover - kaffe!
För bara ett par inlägg sedan summerade jag april.
Och såg fram emot maj.
Såhär:

Nu stundar maj.
Jag ser fram emot:
- några timmar hos Lotta i frisörstolen
- några föräldralediga dagar med mina små hjärtan
- utbildning i Stockholm och på hemmaplan
- Eurovisionfinal
- Storanpremiär med Lina
och sist men inte minst
- att avsluta maj och inleda juni på Rhodos tillsammans med Andreas.

- Timmarna i frisörstolen fick avbokas till förmån för dubbelbokad föräldraaktivitet.
- Utbildningen både i Stockholm och på hemmaplan fick avbokas på grund av sjukdom.
- Storanpremiären med Lina likaså.

Efter de där föräldralediga dagarna med mina hjärtan i alldeles underbart försommarväder runt Kristi himmelsfärdsledigheten styrde vi kosan mot Arboga. Natten mellan lördag och söndag den 8 maj vaknade jag av olidliga och välbekanta magsmärtor, divertiklarna gjorde sig påminda igen. Det lugnade sig något och jag tog mig hem till Linköping innan jag sökte vård (och blev rejält uppläxad för att jag inte sökte vård direkt). Akuten några timmar. Prover som togs, sänkor som var för höga, tryck på magen hit och tryck på magen dit och sen order om tarmvila. Vet ni vad det betyder? Det betyder att man får dricka endast klara drycker. Kaffe, the, saft och BULJONG!!! Lägg till det ett intensivt illamående som dök uppefter ett par dagar och som gjorde det helt omöjligt för mig att få i mig någonting. Allra minst buljong. Ja men då har ni de senaste två och en halv veckorna av mitt liv. 

Nu är illamåendet borta. Jag har börjat kunna äta men magen undrar lite vad som pågår.  Och jag är tillbaka på jobbet. Jag vågar väl knappt säga det men jag tänker hålla fast vid det där sista jag såg fram emot i maj. Att avsluta månaden på Rhodos med en nybliven 30-åring. På söndag drar vi! Håll utkik efter bilderna på det sneda vattenglaset i motljus vid sidan av lite skonkost som kokt fisk och lite ris. Woop woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...