söndag 10 april 2016

Jag hade dömt henne hårt - jag erkänner

Det svänger fort nu. 
Jag talar om mitt liv.
Aprilväder brukar man kalla det. 
Aprilkänslor kallar jag det. 
Ena dagen total lycka, andra dagen svartare än mörkret själv.
Jag kämpar på.
De är inte välkomna tillbaka.
Jag trodde nog aldrig att de skulle få ta kontroll över mina tankar igen.
Det har de gjort nu.
Några dagar.
Jag har tagit mitt förnuft till fånga.
Jag har bett om hjälp.
Resultatet vet jag inte ännu.

Inget ont som inte för något gott med sig.
Trillade över en härlig människa häromdagen.
Isabell Boltenstern.
Jag erkänner, hade jag dömt utifrån en bild, hade jag dömt henne hårt.
Och det mina vänner skäms jag över.

Men jag hade turen att först se dessa klippen.
Gör det du också...



Så historien då...
Hon videobloggade.
Hon upptäcktes.
Hon fick drömjobbet.
(Som journalist.)
Hon gick in i väggen.
Och hon förklarar det ännu bättre själv.




Nu hugger jag snart tänderna i en ny vecka.
Mina små hjärta och härliga människor runt mig har gett mig energi under den gågna helgen.
En dag i taget.
Vidare mot framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...