torsdag 11 oktober 2012

En dörr med bara mitt namn på...

”Glöm aldrig bort vad det var som tog er hit. När det är tungtoch motigt,
minns då alltid vad det var som tog er hit.”

Dessa orden fick vi från Lucia, vår vigselförrättare.
Det var den 9 juni 2010 iOrangeriet på Sofiero slott och vi blev fru och fru.

Men vad gör man den där dagen när man tänker tillbaka och minns precis vad det var som tog oss just dit, men när det som tog oss dit har bleknat eller gömt sig bakom vardagens måsten?

Jag och min älskade fru har efter mycket funderingar, många diskussioner och många tårar bestämt oss för att separera, åtminstone en tid och förhoppningen är att det ska hjälpa oss att hitta tillbaka till varandra och till oss själva. Beslutet är gemensamt, vi älskar varandra och det är därför vi inte vill förstöra utan hitta tillbaka till det som är vi.

Så sedan i förra veckan finns det en lägenhet som är min som väntar på att bli fylld med nytt och gammalt, mina och lilla V´s saker för ett annat liv, ett nytt liv. Det nya livet och den nya bostaden ligger alldeles i närheten av J´s och V´s. Och förhoppningsvis kommer våra hem och våra liv en gång, om inte allt för lång tid, bli ett och samma och gemensamt igen.


En dörr med bara ett namn på...

12 kommentarer:

  1. <3 Tänker på dig! Anders & Zarah

    SvaraRadera
  2. En stor kram från mig som sällan kommenterar. Jättestor.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad trist. Eller så är det bra... Det vet ju faktiskt bara ni.
    Men hur som helt så hoppas jag du trivs i din nya lägenhet och att framtiden är ljus.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar er all lycka och lova att du hör av dig om du vill ha fikasällskap!

    SvaraRadera
  5. Malin Nordin / Högsander12 oktober 2012 16:22

    Hoppas av hela mitt hjärta att Ni finner det ni förlorat. Att bli föräldrar, flytta, nytt jobb m.m -allt är en prövning . Stor stor kram till er alla tre<3

    SvaraRadera
  6. Hoppas och tror att två kan bli ett svårt igen! Tror detta är ett bra beslut som åker borde ta innan man förstört allt...med lite tid på varsitt håll så kan man nog hitta tillbaks till varandra igen...eller så kommer man till en annan insikt...men under samma tak är det svårt att fatta vettiga beslut...

    SvaraRadera
  7. Det kommer bli bra till slut oavsett. Stor kram

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar, och hoppas ni hittar tillbaka igen om det är vad ni båda vill <3.

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  10. Hoppas o tror att ni snart finner varandra igen, kram Karin

    SvaraRadera
  11. Oh, vad trist att läsa. Hoppas att det löser sig med lite distans till varandra. Att ni åter hittar det där som gjorde att allt var så enkelt.

    Många styrkekramar till dig.
    Elin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...